Poziomy nauczania j. angielskiego
|
Rada Europy w 1971 roku przyjęła 6 poziomów określających poziom biegłości językowej. Poziomy te dotyczą wszystkich języków (a więc nie tylko j. angielskiego). Poziomy określone są dość nietypowo ponieważ oznaczone są literką i cyferką. Poziom A1 jest poziomem najniższym podczas gdy poziom C2 jest najwyższym poziomem znajomości języka. Warto zaznaczyć że poziomy te określają nie tylko znajomość języka ale także poziom egzaminów. |
|
|
A1 |
"
rozumie
oraz potrafi zastosować podstawowe zwroty potoczne i wyrażenia
dotyczące życia codziennego. " potrafi przedstawiać siebie i innych. " potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego, na przykład dotyczące ludzi, zainteresowań (hobby), miejsca zamieszkania, ludzi, których zna raz posiadanych rzeczy " potrafi prowadzić prostą rozmowę, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale oraz jest gotowy do pomocy. |
A2 |
"
rozumie
wypowiedzi oraz często używane zwroty i wyrażenia związane z życiem
codziennym (np. podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy, jego
rodziny, zakupów, otoczenia, pracy). " potrafi porozumiewać się w prostych, rutynowych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie prostej, bezpośredniej wymiany informacji na tematy znane i typowe. " potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie, otoczenie, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego. |
B1 |
"
rozumie
znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych,
standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych jej spraw i
zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd. " potrafi radzić sobie z większością sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć podczas podróży w rejonie, gdzie mówi się danym językiem. " potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi na tematy, które są jej znane lub które ją interesują. " potrafi opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia, nadzieje i aspiracje, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany. |
B2 |
"
rozumie
znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na
tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na
tematy techniczne z zakresu jej specjalności. " potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. " potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi ustne i pisemne w szerokim zakresie tematów, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. |
C1 |
"
rozumie
szeroki zakres trudnych, dłuższych tekstów, dostrzegając także
znaczenia ukryte, wyrażone pośrednio. " potrafi wypowiadać się płynnie, spontanicznie, bez większego trudu odnajdując właściwe sformułowania. " skutecznie i swobodnie potrafi posługiwać się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych bądź zawodowych. " potrafi formułować jasne, dobrze zbudowane, szczegółowe wypowiedzi dotyczące złożonych problemów, sprawnie i właściwie posługując się regułami organizacji wypowiedzi, łącznikami i wskaźnikami zespolenia tekstu. |
C2 |
"
może
z łatwością zrozumieć praktycznie wszystko, co usłyszy lub
przeczyta. " potrafi streszczać informacje z innych źródeł, pisanych lub mówionych w sposób spójny, odtwarzając zawarte w nich tezy i wyjaśnienia. " potrafi wyrażać swoje myśli bardzo płynnie, spontanicznie i precyzyjnie, subtelnie różnicując odcienie znaczeniowe nawet w bardziej złożonych wypowiedziach. |
Kurs Angprofi, podobnie jak i
inne kursy językowe korzysta z tych poziomów. Skończenie pierwszych 20 lekcji
kursu Angprofi uszereguje naszą znajomość j. angielskiego mniej więcej między
poziomem A1 a A2.
Skończenie 40 lekcji kursu Angprofi spowoduje że nasza znajomość j. angielskiego
będzie między poziomem A2 a
B1.